HTML

Az én konyhám

Egy pár tippet szeretnék adni azoknak, akiknek esetleg nincs éppen ötletük, hogy mit főzzenek hétvégére, vagy akár hétköznapra. Az alapokat édesanyámtól tanultam, aki nagyon gyorsan, egyszerűen, finoman, de kicsit kapkodva főz. Próbáltam tovább lépni, nagyon sok mindent kipróbáltam, de az egyszerűség megmaradt. Kommenteld légyszi a post-okat, akár receptekkel is. Ha van ötleted, akkor levélben is elküldheted.

Címkék

Friss topikok

Archívum

2007.11.07. 19:17 goes

Lecsó, ahogy "Zsuzsi szereti"

    Ezer féle képpen lehet elkészíteni, de az alap mindig ugyanaz. Friss paprika és paradicsom a lényeg, szerintem bűn konzervből megfőzni. Közel sem adja vissza a zöldségek ízét, leginkább paradicsom szószra szokott emlékeztetni néhány darab paprikával. Ősszel, nyár végén mi mindig felkészülünk a téli lecsószezonra és jó sok paprikát feldolgozunk karikára vágva, 60 dekás adagokban. Majd ezután bekerül a fagyasztóba sok-sok egész paradicsommal együtt. Jó tudom, most sokan mondják, hogy majdnem olyan, mint a konzerv. Ez egyébként nem igaz, akit eddig megkínáltunk, mindenki azt hitte, hogy friss zöldségből van. Próbáltam már primőr, üvegházi paprikából és paradicsomból is csinálni, de elég ízetlen katyvasz lett belőle.

    Amit még soha nem próbáltam, az a tökös vagy cukkinis lecsó. Sokan mondják, hogy úgy még finomabb. Az én verzióm a mindet bele típus, belefőzött rízzsel, virslivel, tojással és néhány karika parasztkolbásszal. Az autentikus lecsótól talán abban különbözik leginkább, hogy én adok hozzá plusz vizet is, mert a rízst is magában az ételben főzöm meg. Így kicsit krémesebb lesz, nem olyan natúr. A receptet 2 személyre fogom leírni, mert mindig ennyit szoktam csinálni.

  • 60 dkg karikára vágott paprika
  • 4 közepes paradicsom
  • 1 fej hagyma
  • szalonna
  • 2-3 pár virsli
  • fél szál parasztkolbász
  • 2 tojás
  • kávéscsészényi rízs
  • só, bors, pirospaprika

 

    A kockára vágott szalonnát zsírjára sütöm, majd ebben a finomra vágott hagymát ledinsztelem. Ezután beleteszem a paprikát és kicsit megpirítom. Hozzáadom a felkarikázott parasztkolbászt, ezt is egy kicsit megsütöm. Beleteszem a paradicsomot (nem szoktam a paradicsomot előre megházmozni, hanem csak félbe vágva beledobom, így néhány perc után a bőre kiemelhető az ételből), most sózom, borsozom, paprikázom. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje és beleöntöm a rízst. Ha a rízs már majdnem megfőtt, mehet bele a felkarikázott virsli. Amint a rízs megpuhult, a két felvert tojást is beleteszem. 1-2 percig még forralom.

    

Szólj hozzá!

Címkék: paradicsom paprika lecsó


A bejegyzés trackback címe:

https://enkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr90221649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása