HTML

Az én konyhám

Egy pár tippet szeretnék adni azoknak, akiknek esetleg nincs éppen ötletük, hogy mit főzzenek hétvégére, vagy akár hétköznapra. Az alapokat édesanyámtól tanultam, aki nagyon gyorsan, egyszerűen, finoman, de kicsit kapkodva főz. Próbáltam tovább lépni, nagyon sok mindent kipróbáltam, de az egyszerűség megmaradt. Kommenteld légyszi a post-okat, akár receptekkel is. Ha van ötleted, akkor levélben is elküldheted.

Címkék

Friss topikok

Archívum

2007.11.06. 20:49 goes

Brassói, ahogy én szeretem...

    Előre kijelenthetem, hogy az ínyencek biztosan a hajukat tépik, ha ezt az ételt meglátják bármilyen formában. Számomra ez az egyik alap, amit legalább havonta egyszer megfőzök. Eredeti formájában kevés szafttal, pirospaprika nélkül és tepsiben sült burgonyával kellene készíteni. Ezzel ellentétben én nagyon szeretem, ha a krumpli jó sok szaftot felszív és van egy enyhe pirosas színe. Az étel fő jellemző íze a fokhagyma és a bors. Több fajta húsból lehet készíteni, de a legfinomabb tarjából lesz szerintem.

...és akkor lássuk a receptet 4 személyre:

  • 60-70 dkg sertéstarja
  • 1 kg burgonya
  • 2 kisebb fej fokhagyma
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 paradicsom
  • füstölt szalonna
  • libazsír
  • majoranna, bors (frissen őrölt), só, piros paprika, borsikafű

 

A szalonnát kis kockára vágom, majd kis libazsírral elegyítve zsírjára sütöm. Ebben megdinsztelem a finomra vágott hagymát, amikor majdnem kész beledobom az apróra vágott fokhagyma felét, majorannát, borsot, borsikafüvet és éppen csak megpirítom. Ezután az apró kockára vágott húst hozzáadom, megsózom és fehéredésig pirítom. Ekkor egy teáskanál pirospaprikát adok hozzá, beledobom az egész paradicsomot és annyi vizet adok hozzá, hogy éppen ellepje. Fedő alatt puhulásig főzöm a húst, majd ha majdnem kész leveszem a fedőt, hozzáadom a fokhagyma másik felét és szaftjára pirítom.

Én a hús főzése közben szoktam a krumplit megpucolni és apró kockákra vágni. Ezután fritőzben kisütöm. Általában így pont egyszerre készül el.

Ha minden megfőtt és megsült, akkor összekeverem és 1-2 percet pirítom. Savanyúsággal és egy vékony szelet fehér kenyérrel tálalom.

Jó étvágyat!

 

Szólj hozzá!

Címkék: burgonya krumpli fokhagyma aprópecsenye brassói


A bejegyzés trackback címe:

https://enkonyham.blog.hu/api/trackback/id/tr43220695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása